Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις και ο τουρισμός θυσία στα εφοπλιστικά συμφέροντα

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πλέον θα δρομολογούν ταχύπλοα πλοία στη θερινή περίοδο μόνο για τέσσερις μήνες, μετά από απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος δήλωσε σχετικά:

«Πριν καν κατατεθεί στη Βουλή το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, ο υπουργός σπεύδει να εφαρμόσει κατά γράμμα τις επιταγές των εφοπλιστών. Ο νόμος 2932 σαφώς προβλέπει τη δρομολόγηση των ταχυπλόων για επτά μήνες υποχρεωτικά. Οι ακτοπλόοι όλα αυτά τα χρόνια ζητούσαν τη μείωση του χρόνου υποχρεωτικής δρομολόγησης των ταχυπλόων στους 3-4 μήνες, αίτημα που ο νυν υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης το έκανε δεκτό σήμερα, σε μια εποχή που οι νησιώτες έχουν  υποβιβαστεί σε πολίτες τελευταίας κατηγορίας, με μειωμένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις και με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες να κλείνουν και μεταφέρονται σε άλλα νησιά ή στον Πειραιά και στην Αθήνα. Μόλις λήγει λοιπόν το τετράμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης, οι εφοπλιστές θα αποσύρουν τα ταχύπλοα και με δεδομένες τις περικοπές και των συμβατικών πλοίων, θα αφήνουν τον κόσμο των νησιών στην απομόνωση της μιας σύνδεσης την εβδομάδα, επιστρέφοντας ολοταχώς στη δεκαετία του 1950.

Η απόφαση του Σ.Α.Σ. δεν είναι μόνο κοινωνικά απαράδεκτη, αλλά οδηγεί και σε περικοπές θέσεων εργασίας στα πλοία. Επίσης, δεν συνάδει με τις εξαγγελίες του υπουργείου Τουρισμού για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία δε είναι δυνατό να επιτευχθεί όταν οι εφοπλιστές συρρικνώνουν στην ουσία την τουριστική περίοδο σε ένα τρίμηνο».

«Ο υπουργός Ναυτιλίας με αυτή την απόφασή του μας έδειξε σαφώς ποια ακτοπλοΐα θέλει να προωθήσει στο πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει στη Βουλή. Θα μας βρει αντίθετους σε αυτές του τις επιδιώξεις, όπως και το σύνολο του νησιωτικού κόσμου».

 

15/03/2013