Άδειες ταξί στα μικρά νησιά-Κατέθεσε τροπολογία ο Νίκος Συρμαλένιος


Τροπολογία για τη χορήγηση μιας άδειας ταξί στα μικρά νησιά με κάτω από 250 κατοίκους κατέθεσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος μαζι με τον βουλευτή Κω Ηλία Καματερό. Η τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Κύρωση της Ευρωμεσογειακής Συμφωνίας Αεροπορικών Μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Κυβέρνησης του Κράτους του Ισραήλ, αφετέρου», του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η τροπολογία έρχεται να διορθώσει μια αδικία εις βάρος των μικρών νησιών που με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο δεν είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια ταξί ή μισθωμένου οχήματος. Η τροπολογία έχει ως εξής:

 

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

Ο μέγιστος αριθμός αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ και ΕΙΔΜΙΣΘ) ανά έδρα καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη σύμφωνα με έναν μαθηματικό τύπο, που ορίζεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 85 του ν. 4070/2012, υπολογίζοντας τον Μόνιμο Πληθυσμό της έδρας σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, καθώς και το σύνολο διανυκτερεύσεων στην έδρα κατά τα τρία τελευταία έτη πριν από τον υπολογισμό, το οποίο είναι διαθέσιμο από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Βάσει του παραπάνω υπολογισμού, μια σειρά από νησιά με μικρό πληθυσμό (κάτω από 250 κατοίκους), δεν έχουν δικαίωμα να λάβουν άδεια λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (ΤΑΞΙ και ΕΙΔΜΙΣΘ). Σε πολλά από αυτά τα νησιά υπάρχουν περισσότεροι από έναν οικισμοί, οι οποίοι συνδέονται με ασφαλτοστρωμένο δίκτυο αρκετών χιλιομέτρων. Επιπλέον, στους οικισμούς αυτούς κατά τη θερινή περίοδο λειτουργούν επιχειρήσεις τουριστικού χαρακτήρα. Ως εκ τούτου, η έκδοση μιας άδειας ταξί αφενός θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού και αφετέρου θα αποτρέψει φαινόμενα παράνομης μεταφοράς επιβατών με κόμιστρο.

Ως εκ τούτου προτείνεται η εξαίρεση των νησιών με πληθυσμό μικρότερο από 250 κατοίκους από τον γενικό κανόνα υπολογισμού και τη δυνατότητα χορήγησης μιας άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου ανά νησί.

 

 

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

 

Άρθρο…

 

 

Η παράγραφος 2 του άρθρου 85 του ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/10-04-2012), τροποποιείται ως εξής:

 

 

1. Ο μέγιστος αριθμός αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ και ΕΙΔΜΙΣΘ) ανά έδρα καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη σύμφωνα με τα οριζόμενα στην επόμενη παράγραφο του παρόντος άρθρου. Με την ίδια απόφαση επιμερίζεται για κάθε έδρα ο αριθμός αυτός ως προς τις άδειες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ και τις άδειες Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ. Στην ίδια απόφαση αναφέρεται ο υφιστάμενος αριθμός αδειών Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ και Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ ανά έδρα, καθώς και η διαφορά αυτών σε σχέση με τον οριζόμενο αριθμό.

 

2. Ο μέγιστος αριθμός αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά έδρα ευρίσκεται από τον ακόλουθο μαθηματικό τύπο:

 

Α = {(Π+Πν)/1000}*Σί

 

όπου:

 

Α είναι ο προκύπτων αριθμός Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά έδρα.

 

Π είναι ο Μόνιμος Πληθυσμός της έδρας σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής-

 

Πν είναι το σύνολο διανυκτερεύσεων στην έδρα κατά τα τρία τελευταία έτη πριν από τον υπολογισμό, το οποίο είναι διαθέσιμο από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. δια τον αριθμό 1095 = (365 Χ 3).

 

Σiείναι ο βασικός συντελεστής και ισούται με 3 για την υποπερίπτωση αα` της περιπτώσεως β` της παραγράφου 2 του άρθρου 83, με 1,8 για την υποπερίπτωση ββ` της περιπτώσεως β` της παραγράφου 2 του άρθρου 83 και με 1,50 για τις λοιπές περιπτώσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 83.

 

Ο βασικός συντελεστής Σι μπορεί να προσαυξάνεται από τον Περιφερειάρχη με την απόφαση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου από ένα δέκατο (0,10) έως και πέντε δέκατα (0,50). Η προσαύξηση του βασικού συντελεστή αιτιολογείται ειδικά λαμβανομένων ιδίως υπ` όψη της δομής του συγκοινωνιακού ιστού εκάστης διοικητικής μονάδας, τις ανάγκες μεταφοράς του επιβατικού κοινού σε συνδυασμό με τον βαθμό καλύψεως τους από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, της δυνατότητας μεταφοράς με ιδιωτικά μέσα, της αποφυγής υπέρμετρης συγκοινωνιακής επιβαρύνσεως, της γενικότερης υφιστάμενης και πιθανολογούμενης μέχρι την έκδοση της επομένης αποφάσεως περιβαλλοντικής επιβαρύνσεως εκάστης έδρας από την κυκλοφορία αυτοκινήτων, του κατά το δυνατόν περιορισμού των όποιων αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κυκλοφορία των Ε.Δ.Χ., του αριθμού των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην περιοχή της έδρας, του δείκτη αυξήσεως των κυκλοφορούντων οχημάτων ανά έτος, του μέσου ετήσιου όρου του δείκτη ιδιοκτησίας επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην έδρα ή στην Περιφερειακή ενότητα στην οποία ανήκει η έδρα, του ποσοστού των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων που είναι τεχνολογίας EURO V και νεώτερης. Όταν από τον υπολογισμό του τύπου προκύπτουν δεκαδικά ψηφία, γίνεται στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα. Ο βασικός συντελεστής Σι δύναται να επανακαθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που εκδίδεται τουλάχιστον ύστερα από δύο έτη από τη δημοσίευση του νόμου ή από την προηγούμενη έκδοση όμοιας απόφασης, χωρίς ποτέ να επιτρέπεται να είναι μικρότερος από 1,50.

 

Κατ’ εξαίρεση, στα νησιά με πληθυσμό κάτω από 250 κατοίκους, δύναται να χορηγηθεί μια νέα άδεια Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου.

 

 

 

Αθήνα, 18 Μαρτίου 2016

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Νίκος Συρμαλένιος

Ηλίας Καματερός